Banc de Recursos
La barrera entre docents i investigació educativa: un repte comú
Recurs multinivell
La manca de consulta de literatura científica entre els docents afecta la qualitat de l’educació. Aquest fenomen es pot atribuir a diverses causes: l’insuficient desenvolupament de la competència investigadora del docent; la sobrecàrrega de treball amb la conseqüent manca de temps per dedicar a la lectura, la reflexió pedagògica i a la recol·lecció d’evidències científiques educatives; la dificultat per interpretar els resultats de la investigació a causa de la complexitat amb què es presenten els articles científics; un biaix social cap a certs tipus d’investigacions per davant d’altres; i, finalment, a factors contextuals i estructurals com l’absència d’incentius i de suport institucional. Aquest estudi pretén examinar els agents que tenen un paper important en aquest diàleg imperfecte entre ciència i pedagogia i concretar els factors que allunyen l’equip docent de les evidències d’investigació en el camp educatiu. Determinar amb exactitud les causes que promouen aquestes barreres és el primer pas per construir solucions efectives per facilitar una millora contínua de l’educació.Recurs
