Banc de Recursos
Reptes, tendències i compromisos vers el desenvolupament de la competència comunicativa en llengua oral en l’educació secundària
Segona ensenyança
Els canvis en la societat actual vinculats a la globalització i a la introducció de les TIC provoquen la necessitat de canviar també la manera com s’entén l’educació i el valor de la competència en llengua oral. Tradicionalment ha estat relegada a un segon pla en relació amb la llengua escrita, més encara a l’etapa d’educació secundària. En els darrers anys es detecta un cert canvi en aquest sentit. En l’àmbit social, perquè s’ha vist la necessitat que els adolescents que comencen estudis universitaris o professionals i els joves que volen accedir al món laboral tinguin competències per parlar en públic, per exemple. També les administracions educatives semblen més sensibles a la necessitat de potenciar aquesta competència, des de la interculturalitat i el plurilingüisme, reivindicant un ús de la llengua inclusiu respecte a la diversitat, tant pel que fa a la perspectiva de gènere com a les habilitats diverses. En aquest context, cal revisar la formació del professorat per tal que puguin reflexionar col·laborativament sobre la seva pràctica i introduir noves maneres d’interaccionar amb l’alumnat i de gestionar les classes de totes les matèries, introduint de manera explícita continguts vinculats a la competència oral.Recurs
