Banc de Recursos

Pensament crític i narració assistida amb intel·ligència artificial: Experiència a Catalunya

Recurs multinivell

L’obertura de ChatGPT al públic el novembre del 2022 va promoure la proliferació de nombroses experiències relacionades amb la seva aplicació a l’ensenyament. De seguida van sorgir postures polaritzades de docents a favor i en contra del seu ús a la xarxa. A causa del gran impacte i incertesa generats, es va portar a la seva prohibició en algunes universitats i països. Durant els primers mesos de 2023, l’autor va compartir les bones pràctiques observades durant la primera exploració personal que va realitzar, amb l’objectiu d’utilitzar ChatGPT de manera constructiva i promoure el pensament crític. En aquest capítol es destaquen dues pràctiques específiques que l’autor ha revisat i completat: una activitat inicial per avaluar i fomentar el pensament crític en els estudiants, i la cocreació d’històries amb ChatGPT per descobrir la seva creativitat. L’autor, com a docent, defensa la responsabilitat del professorat d’acompanyar els estudiants en l’ús crític, responsable i eficient d’aquestes tecnologies. D’aquesta manera, també es contribueix a l’equitat digital de les generacions futures.

Recurs

Pensament crític i narració assistida amb intel·ligència artificial: Experiència a Catalunya